+421 944 169 485 ahoj@hiroas.sk
Budatínska 3230/16
851 06 Bratislava - mestská časť Petržalka
Umelá inteligencia a budúcnosť digitálneho marketingu

Umelá inteligencia a budúcnosť digitálneho marketingu

Ak sa technológií nebojíte, budú vašim užitočným pomocníkom a partnerom. Ak z nich máte strach, stagnácii neujdete. Platí to aj v prípade umelej inteligencie (AI), ktorá v poslednom období preniká stále hlbšie do takmer všetkých segmentov trhu a marketing nie je výnimkou, práve naopak. Podľa prieskumu agentúry McKinsey je totiž práve marketing odvetvím, ktoré môže mať z umelej inteligencie najväčší osoh. Už dnes nám AI pomáha napríklad identifikovať, kam umiestniť reklamu s cieľom maximalizovať efektivitu. Stále je však potrebná personalizácia lepšie skúsenosti zákazníkov, lepšia predvídateľnosť výsledkov. Aké sú teda najzaujímavejšie možnosti využitia umelej inteligencie v digitálnom marketingu?

Reklama

Inzerenti čelia večnému problému: vymyslieť, ako najlepšie umiestniť reklamy, aby za svoje peniaze dosiahli čo najväčší zisk. Meta Google sú najväčšie online reklamné platformy a obe ponúkajú nástroje, ktoré fungujú kombináciou segmentácie publika s prediktívnou analýzou. Segmentácia rozdeľuje zákazníkov do skupín podľa charakteristík – napríklad pohlavie, vek, úroveň príjmu, záujmy a potenciálne nekonečno ďalších. Prediktívna analýza zisťuje, ktorú z týchto skupín konkrétny produkt alebo služba s najväčšou pravdepodobnosťou osloví. Meta, Google a všetky ostatné platformy, ktoré ponúkajú reklamné funkcie, potom umožňujú podnikom zacieliť na tisíce potenciálnych zákazníkov pomocou viacerých rôznych verzií reklamných materiálov s cieľom zmerať a posúdiť ich efektivitu.

Vzťahy s verejnosťou (PR)

V dnešnom online svete ponúka mediálne prostredie príležitosti na propagáciu značiek priamo prostredníctvom sociálnych médií, ako aj prostredníctvom influencerov. Ako však viete, kde nájsť tých najlepších influencerov? Aj v tomto prípade môže umelá inteligencia pomôcť tým, že jednoducho priradí produkty ľuďom, ktorí si vytvorili publikum zosúladené s hodnotami značky. Trevor McFedries a Sara DeCou však zašli ešte trochu ďalej, keď v roku 2016 vytvorili robotku menom Lil Miquela. Napriek tomu, že Miquela neexistuje, milióny sledovateľov na sociálnych sieťach ju považujú za autoritu v životnom štýle či móde a držia sa jej odporúčaní. Ocitla sa dokonca v reklamnej kampani Calvin Klein po boku modelky Belly Hadid.

Content Marketing

Vytváranie obsahu je kritickým aspektom marketingu a AI spôsobila v tomto procese revolúciu. Marketingové platformy umelej inteligencie využívajú technológie spracovania prirodzeného jazyka a rozpoznávania obrázkov na vytváranie pútavého a prispôsobeného obsahu. Tieto platformy môžu vytvárať pútavú kópiu, navrhovať vizuály a produkovať videá na základe konkrétnych cieľov kampane a preferencií cieľového publika. Automatizáciou tvorby obsahu marketingové platformy AI výrazne skracujú čas a zdroje potrebné na produkciu vysokokvalitného obsahu, čo umožňuje obchodníkom škálovať svoje úsilie a udržiavať konzistentnosť naprieč viacerými kanálmi.

Prediktívna analýza a štatistiky

‍Marketingové platformy umelej inteligencie využívajú prediktívne analýzy na predpovedanie budúcich trendov a správania zákazníkov. Tieto platformy dokážu pomocou analýzy historických údajov identifikovať vzory, predvídať preferencie zákazníkov a vytvárať predpovede založené na údajoch. Marketéri môžu využiť tieto poznatky na prijímanie informovaných rozhodnutí o stratégiách kampaní, vývoji produktov a segmentácii zákazníkov. Vďaka prediktívnej analýze umožňujú marketingové platformy AI obchodníkom udržať si náskok pred konkurenciou, identifikovať vznikajúce príležitosti a proaktívne reagovať na zmeny na trhu.

Chatboti a zákaznícky servis

Chatboti využívajú spracovanie prirodzeného jazyka a algoritmy strojového učenia, aby pochopili a odpovedali na otázky zákazníkov v reálnom čase. Títo virtuálni asistenti poháňaní AI môžu poskytovať prispôsobené odporúčania, riešiť problémy zákazníkov a uľahčovať transakcie. Implementáciou chatbotov môžu obchodníci zlepšiť spokojnosť zákazníkov, zefektívniť procesy zákazníckej podpory a poskytnúť asistenciu 24/7, čím sa zvýši lojalita a udržanie zákazníkov.

Hlas a osobnosť značky

‍Udržiavanie konzistentného hlasu značky naprieč rôznymi marketingovými kanálmi je kľúčové pre budovanie identity značky a podporu lojality zákazníkov. Umelá inteligencia dnes dokáže zabezpečiť, aby bol všetok generovaný obsah v súlade s osobnosťou a tónom značky. Táto funkcia pomáha obchodníkom udržiavať súdržný imidž značky v rámci reklamných kampaní, platforiem a kontaktných bodov zákazníkov.

Svetlá budúcnosť

Či umelá inteligencia dosiahne potenciál, ktorý jednoznačne má, závisí od toho, či podniky pochopia potrebu koordinovaného a strategického prístupu k jej marketingovej implementácii. Keďže spoločnosť prechádza neustálym procesom rozvoja kultúry gramotnosti v oblasti údajov a AI, je dôležitejšie, aby umožnila ľuďom zdokonaľovať sa a pochopiť dôležitosť tejto technológie. Pri širokej palete využitia má umelá inteligencia nespočetné výhody. K azda najväčším patrí úspora času, energie a výdavkov, lepšie investované prostriedky, vyššia návratnosť a vďaka lepšiemu pochopeniu publika vyššia efektivita digitálneho marketingu. Či už sa s umelou inteligenciou zžijete skôr alebo neskôr, jedno je isté: špičkoví marketingoví experti sa budú musieť stať kvalifikovanými a vyzbrojenými touto novou technológiou, ak chcú v budúcnosti uspieť a presadiť sa v konkurenčnom boji.

Zdielať na Facebooku
Vyfiltruj si články podla kategórie