Minimalizmom k stálemu zákazníkovi

Minimalizmom k stálemu zákazníkovi

Menej je viac neplatí len v oblasti marketingu. Triedime oblečenie, domácnosť zariaďujeme v jednoduchom čistom štýle, nakupujeme len vybrané potraviny a dávame prednosť kvalite pred kvantitou. Všade nás pohlcuje reklama, denne sme ovplyvňovaní množstvom nových produktov či neznámych značiek. Jediné čo chceme je poriadok, ku ktorému máme prekvapivo veľmi ďaleko. Čím to je?

Práve tým, že všetkého je veľa a nám to jednoducho a priamo – prerastá cez hlavu. Máme zahltené mailové stránky reklamami, na sociálnych sieťach sa nám strácajú informácie o našich priateľoch, na Youtube nevieme dopozerať videá na jedenkrát. Priznajme si, že máme toho plné zuby. Je čas na zmenu, upratať si u seba nielen ako klient, ale aj ako potenciálny predajca či značka. Ako ale postupovať a zároveň dosiahnuť to, aby si vás reklamami zahltený zákazník všimol?

Nič nie je v prvom rade. Každý krok k dosiahnutiu vášho cieľa je dôležitý. Nie je potrebné vyskúšať každú reklamnú platformu, rozhadzovať financie na marketing, ktorý vo finále nebude mať želané výsledky. Základom je jasne si určiť, kto je vašim cieľovým zákazníkom. Pozerať sa na neho ako na unikátneho jedinca a zistiť, po čom túži a čo by ste mu vy, ako firma vedeli ponúknuť. Tým získate jeho pozornosť, možnosť predstaviť mu váš produkt a nenásilnou cestou ho presvedčiť, aby sa stal vašim zákazníkom. V ideálnom prípade takým, ktorý sa bude do vášho obchodu alebo e-shopu vracať. Tým, že budete cieliť  na menšie, špecifické skupiny, nebudete otravnou značkou, ktorej reklama vás len otravuje a nič vám neprináša, pretože nemáte záujem o jej produkt či službu. Samozrejme, že nezískate obľubu u početného publika, no na druhej strane, vyhnete sa aj nechcenej averzii voči vašej značke.

Prinášajte svojim zákazníkom jasné informácie s ideálnou frekvenciou. Čo to znamená? Človek je tvor jednoduchý. Dajte ľuďom to čo hľadajú a jasne im vysvetlite, čo môžu dostať. Nezahlcujte ich kopou emailov, opakovacích reklám či sileným marketingom. Pripomínajte sa, ale nezabúdajte aj na priestor, ktorý potenciálny zákazník potrebuje. Získate si dôveru a chuť s vami komunikovať. V skratke použite jednoduchú, jasnú grafiku, málo textu a zvýraznite produkt alebo službu.

Ukážte svojim zákazníkom, že máte prehľad a viete čo ponúkate. To neplatí len v reklame, ale aj v budovaní vášho brand marketingu, dizajne vašej značky či prezentácie cez webovú stránku. Je pekné, keď máte zákazníkovi čo ponúknuť, ale čo z toho, keď sa na vašom webe zákazník stratí? Nič, stránku zavrie a vyberie si obchodníka, u ktorého nájde to čo hľadá jednoduchšie. Prepojte svoj web so svojimi sociálnymi sieťami a s grafikou a prepojte jednotlivé spôsoby komunikácie do uceleného konceptu, v ktorom zákazník uvidí, že máte poriadok vo veciach. Ten poriadok, ktorý on sám hľadá. Nezabúdajte, že menej je viac a pozerať sa na zákazníka ako na individualitu je základom. Nepozerajte na neho ako na ziskového panáčika, ale sledujte ho jeho vlastnými očami. Nezabúdajte, že menej je naozaj viac.

„Trend čistoty a minimalizmu nerastie. Je všade okolo nás. Žijeme v spoločnosti, ktorá v konečnom dôsledku chce menej. Vo svete, v ktorom sme absolútne preplnení informáciami, si ceníme jednoduchosť a efektivitu. Vo finále chceme menej.“

 
Zdielať na Facebooku  
Vyfiltruj si články podla kategórie