+421 944 169 485 ahoj@hiroas.sk
Budatínska 3230/16
851 06 Bratislava - mestská časť Petržalka
DREAM HACKING - Budeme v budúcnosti snívať o značkách či produktoch?

DREAM HACKING - Budeme v budúcnosti snívať o značkách či produktoch?

V dnešnej dobe, keď sa marketingové agentúry neustále snažia objaviť nové spôsoby, ako osloviť svoju cieľovú skupinu, sa niektoré koncepty stávajú predmetom zaujímavej diskusie. Jedným z týchto konceptov je využitie snov v reklame. Avšak, ako sa táto myšlienka rozvíja, objavujú sa aj dôležité etické otázky, ktoré si vyžadujú zodpovedné a premyslené riešenia zo strany výskumníkov.

Výskum a technologické inovácie

V roku 2021 prieskum Americkej marketingovej asociácie odhalil, že až 77 % spoločností plánuje do roku 2025 aplikovať koncept známy ako „dream hacking“. Tento koncept využíva implantáciu a inkubáciu snov (TDI) a pracuje na princípe prehrávania zvukov, obrázkov alebo uvoľňovania pachov, ktoré majú stimulovať náš mozog.

Väčšina ľudí má pri posteli inteligentné zariadenia, ktoré môžu byť nenápadne využité na spustenie snovej reklamy. Prostredníctvom týchto zariadení je možné pred spaním prehrávať zvukové a vizuálne podnety, ktoré môžu ovplyvniť REM spánok.

V roku 2020 tím pod vedením Adama Haara Horowitza skúmal nové zariadenie s názvom Dormio, ktorého úlohou bolo inkubovať sny. Tento systém dokáže rozpoznať, kedy sa subjekt dostane do hypnagógie, prechodného stavu medzi bdením a spánkom a v tejto fáze začne prehrávať pripravené zvukové stopy, ktoré majú usmerňovať sny. V jednej štúdii sa podarilo úspešne vložiť sny o tigroch do snov 50 ľuďom. V inom prípade boli subjekty navedené na sny o stromoch.

V roku 2021 sa pred Veľkou cenou Super Bowlu objavila reklama nápojovej spoločnosti Molson Coors. Ponúkala bezplatné pivo účastníkom, ktorí sa zapojili do štúdie o inkubácii snov. Pred spaním im bolo niekoľkokrát prehrávané marketingové video, ktoré obsahovalo hovoriace ryby, hypnotické obrázky, horskú krajinu a tancujúce plechovky od piva.

Cieľom tejto kampane bolo umiestniť obrazy piva Coors spolu s pozitívnymi obrazmi prírody do mysle snívateľov. Na posilnenie účinku sa do projektu zapojil aj populárny spevák Zayn Malik, ktorý naživo vysielal na Instagrame, zatiaľ čo sníval o inkubovanom pivu.

Obrázok spoločnosti Molson Coors využitý v kampani "Big Game Dream".

Obrázok spoločnosti Molson Coors využitý v kampani „Big Game Dream“.

Etické otázky a zodpovedný prístup

Pri využívaní snov v reklame je nevyhnutné mať na pamäti etické otázky a zodpovedný prístup. Je dôležité rešpektovať súkromie a slobodu jednotlivcov. Marketéri by mali byť opatrní a prijať zodpovedný postoj, ktorý zohľadňuje etické normy a hodnoty spotrebiteľov.

Vo svetle výskumov a technologických inovácií je nevyhnutné, aby sme ako odvetvie jednali s rozvahou a podnikli kroky na ochranu súkromia a slobody jednotlivcov. Etické premisy by mali byť v popredí našich rozhodnutí a reklamné aktivity by mali prinášať pozitívny zážitok pre spotrebiteľov.

Záver

Využitie snov v reklame predstavuje nový rozmer kreativity a inovácie. Avšak, s touto novou formou prichádzajú aj dôležité etické otázky, ktoré si vyžadujú náš zodpovedný prístup. Je našou úlohou nájsť rovnováhu medzi kreativitou a zodpovednosťou. Cieľom by malo byť vytváranie kampaní, ktoré dodržiavajú etické normy a rešpektujú slobodu a súkromie spotrebiteľov. Týmto spôsobom môžeme využiť potenciál snov v reklame a zároveň chrániť ich intimitu a osobný priestor.

Zdielať na Facebooku
Vyfiltruj si články podla kategórie